Wedstrijden - Training & Tips

Afmelden voor een training

Kun je een keer echt niet trainen? Mail dan tijdig naar de trainers.
Ook als je meerdere keren niet kunt trainen,
mail dan de reden van je afwezigheid naar de trainers: trainerwedstrijdzwemmen@deward.nl
Uiteraard zeg je alleen af in bijzondere gevallen.
Heb je vragen over de training of andere vragen, neem dan contact op met een van je trainers.

 

Op tijd komen voor de training

Om goed te kunnen trainen is het verstandig om tien minuten voordat de training begint te zijn omgekleed.
Je hebt dan nog voldoende tijd voor een goede warming-up en kan daarnaast nog helpen met het klaarmaken van het bad. Ook de trainer is ruim op tijd aanwezig. Als de training begint loop je naar je eigen baan en gaat serieus trainen.
De trainer vertelt wat het inzwemprogramma is.
Voor de training ga je ook naar de wc, als je moet, zodat je tijdens de training goed kunt doorzwemmen.

 

Drinken tijdens de training

Je merkt er misschien niets van, maar ook tijdens een zwemtraining zweet je. Door zweten en ademen verlies je veel vocht. Vocht dat je na de training weer aan moet vullen.
Tijdens langere en zwaardere trainingen kan het prettig zijn om al tijdens de training wat vocht in te nemen, neem daarom een bidon met drinken mee en zet die op de kant bij je eigen baan.
Om je vochtvoorraad op peil te houden kan je het beste gewoon water drinken.